Care sunt soluțiile pentru organizarea spațiului în atelierul tău de lucru sau creație?
La fel cu restul camerelor din locuință, spațiul atelierului de lucru sau creație trebuie să fie mereu în deplină ordine. Deși cunoaștem acest lucru, nu întotdeauna este simplu să menținem curățenia, fapt care afectează productivitatea zilnică și ne fură din timp. Este mult mai ușor să te concentrezi asupra sarcinilor tale și nu ești atât de distras atunci când lucrezi, dacă știi unde se află fiecare obiect de birotică, papetărie și altele, nu mai puțin importante pentru activitatea ta. Ca să reușești, specialiștii magazinelor precum Promstore propun produse de organizare extrem de practice, care pot fi combinate cu propriile soluții. Dacă consideri că trebuie să îmbunătățești depozitarea și organizarea în casă, te vom ajuta cu câteva idei pe care cu siguranță le-ai putea practica.
Organizează totul pe categorii
Pentru o mai bună organizare, atelierul de lucru sau creație trebuie să fie divizat în secțiuni clare. Este nevoie ca produsele de birotică și rechizitele de birou, sculele și uneltele, sau orice accesorii specifice activității realizate aici să fie sortate pe categorii și subcategorii, conform unui sistem personalizat. Un asemenea sistem te ajută să găsești ușor ceea ce cauți și să economisești timpul tău prețios. În plus, nu o să mai ai lucruri împrăștiate care să te incomodeze.
Folosește unități de depozitare
Pentru a stoca toate materialele din spațiul de lucru, există diverse unități de depozitare utile, precum cutii, lăzi, dulapuri textile, organizatoare, tăvi, coșuri sau taburete cu spațiu în interior pentru obiecte mai mici. Modelele sunt diverse în ceea ce privește designul, forma, dimensiunea sau materialul din care sunt confecționate. Toate aceste recipiente au rolul de a organiza cât mai bine articolele de care dispui, economisind eficient spațiul pe care îl ai la dispoziție.
Montează dulapuri și rafturi
Un rol important în organizarea spațiului din atelier sunt dulapurile și rafturile. Corpurile cu sertare compartimentate sau înalte, biblioteci și rafturi pe perete, etajerele și alte tipuri de mobilier sunt practice în stocarea tuturor articolelor și te ajută să menții zona de lucru curată pentru proiectele zilnice. Aceste corpuri pot fi achiziționate și adaptate necesităților tale, pentru ca procesul de muncă să decurgă cât mai ușor.
Renunță la obiectele nefolositoare
Este greu să renunți la anumite obiecte, chiar și atunci când știi că nu mai funcționează corespunzător și nu le vei mai folosi în viitorul apropiat. Din cauza acestui fapt, ajungi să ai multe articole care aglomerează spațiul și te încurcă în procesul de lucru. În acest caz, este timpul să sortezi lucrurile și să păstrezi doar pe cele de care ai nevoie. Asta nu înseamnă să arunci totul: poți dona sau dacă ai o fire creativă, poți transforma și utiliza anumite produse în alte scopuri. Important este să alegi chibzuit și să ai în preajmă doar ceea ce îți este cu adevărat util.
Pe lângă sfaturile deja menționate, pentru a păstra atelierul de lucru în ordine, este necesar să aloci la sfârșitul zilei de muncă sau dimineața, înainte de a începe activitatea, 10-15 minute pentru a face curat în zonă. Astfel, curățenia nu va dura foarte mult timp, iar odată ce totul e ordonat pe placul tău, te poți concentra mai ușor asupra lucrurilor importante din agenda ta.
Ia în considerare ideile noastre și inspiră-te din oferta de produse a magazinului Promstore.
Avem totul pentru o casă cu atmosferă plăcută și primitoare!